Friday, April 24, 2009

Udang Galah Sri Aman


Td aku ade urusan yg mana memaksa aku ke sri aman...
maka kul 7 pg aku dh terpacak menunggu kenderaan utk ke sri aman....
perjalan dari kuching ke sri aman x la lama sgt...tp kebas punggung gak OoOo...ada la dlm 2 jam s'tgh...itu dh pecut dh tu....klu bwk ala2 hamilton leh cepat lg kot...

Dipendekkan cerita maka sampai disana...aku pun settle kan la semua kerja tu...jam dh menunjukkan kul 1200 hrs...
peh...paneh siot....kono sirap bandung best ni...
maka aku dan member aku pun cari ar tpt makan....
pusing nye pusing pasar sri aman tu aku jumpa ar kedai melayu...
masuk jer kedai...aku tgk lauk dia leh tahan byk jenis gak...alih2 mata aku terpandang lauk yg diletakkan paling hujung di sudut meja tu...
klu korang nak tau lauk tu adalah lauk udang galah masak cili kot...
humang aih...
terliur aku tgk udang tu beb...
tanpa membuang masa, aku dgn kadar segera terus meminta nasi dari org kedai tu...
lauk yg aku ceduk semestinya la udang galah tu...pastu ceduk la lauk hati masak kicap, ngan sayur masak lemak labu...
peh...cukup menyelerakan utk 'lunching hour' aku...

Bburp....
Selesai jer mkn....aku buat la aktiviti kegemaran aku...isap rokok dgn rakus nya...
pastu tiba la saat yg ditunggu2.....waiter, bil please...(x ar aku ckp melayu jer)...

Minah jaga tu pun terkebil2 la pg meja cashier ambik bill aku...
lalu menyerahkan nya kat aku...aku mmg budget lebih ckit...pasal mkn udang galah kan...
x kisah ar...

Jeling manja jer aku kat bil tu..
tup2 terbeliak mata aku, mkn dua org jer bill mencecah 56 hinggit!!!!
peh....terlebih budget ni..tanya nya tanya udang sekor 20 hinggit..
aku pun wat muka slamber hulur la duit kat minah tu...
dlm hati panas gak ni...
penyamun tarbus tol!!!!terkena aku...

Pastu berlalu la aku dari kedai tu dgn pewut yg sedikit kedepan dan hati yg bercelaru mengenang kan RM56 hinggit aku...
argh.....

p/s-Moral of the story...
Nak mkn tanya dlu...Jgn tau mentekedarah je....

0 comments:


  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP